Spørsmål til Skole-Norge
Prosjektets historikk
Metode
Rapporter
2023 - Vår
Rapporter
2023 - Høst
Forord
Innledning
Beskrivelse av utvalg og gjennomføring
Digitalisering
Korona og ungdomsskolen
Arbeid med trygt og godt skolemiljø
Fag- og timefordeling
Leseopplæring og lesemotivasjon
Ny opplæringslov
Kunnskapsbehov fra Udir
Opplæringstilbudet til ukrainske barn og unge
2023 - Vår
Forord
Innledning
Beskrivelse av utvalg og gjennomføring
Innføring av nye læreplaner
Læremidler i skolen
Informasjon og støtte i kvalitetsutvikling i skolen
Læreplasser
Evaluering av fagfornyelsen
2024 - Høst
Innledning
Beskrivelse av utvalg og gjennomføring
Kunstig intelligens i skolen
Seksualitetsundervisning etter LK20/LK20S
Støtteressurs om kjønn og identitet på Utdanningsdirektoratets sider
Bedre og mer inkluderende avgangsmarkering og russefeiring
Kryssløp i videregående opplæring
Sikkerhet og beredskap
Skolebibliotek
Kompetanseutvikling om spesialpedagogikk og inkluderende praksis
Videreutdanning som nøkkel til kvalitets- og kompetanseløft i skolen
Kunst og kultur i opplæringen
Opplæringstilbudet til nyankomne barn og unge fra Ukraina
Læremidler i skolen
Skjermbruk/Filter på skolens enheter
2024 - Vår
Forord
Innledning
Beskrivelse av utvalg og gjennomføring
Mobiltelefon på skolen
Søkere uten læreplass og tilbudet de får
Læreplasser
Skole-hjem samarbeid
Rekruttering av lærere i skolen
Rekruttering av sensorer til eksamen
Opplæringstilbud for fordrevne fra Ukraina
Evaluering av fagfornyelsen
2025 - Vår
Forord
Innledning
Beskrivelse av utvalg og gjennomføring
Det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring i LK20/LK20S
Demokrati og medvirkning
Kompetanseutvikling og kapasitetsbygging
Underveisvurdering
Kvalitet i SFO
Søkere uten læreplass og tilbudet de får
Tilgang til læreplasser
Treffsikkerhet ved tilsyn
Rapporter
2023 - Vår
2023 - Vår
Se interaktiv rapport i menyen til venstre, eller…
last ned full rapport som
PDF
MS Word (docx)
Gjenbruk
CC BY 4.0
Opplæringstilbudet til ukrainske barn og unge
Forord